• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ett samlingslån på ca 300tkr?

Lovebird

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
16 December 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Hej!
Jag blir galen på att försöka förstå mig på detta.

Har haft en betalningsanmärkning som försvann nyligen, då låg min risk på 6,8% när den försvann så ligger jag nu på 1,4% (pilen pekar på bra). Jag har 4 ff som syns (som jag uppfattar det, på de andra står det att bara jag kan se iallafall)

Jag tog ett akut blancolån på 130tkr förra året, har även två andra pga en dumsnäll anledning på 60tkr och 25tkr. Även krediter. Vill samla allt detta, ta ett samlingslån för alla dessa lån och krediter.

Min inkomst är inte uppdaterad utan den som syns är min inkomst då jag var pappaledig, 190tkr, den nya kommer vara ca 320 tkr. Jag förstår att jag egentligen borde vänta med ett samlingslån men det är så långt till juni månad då inkomsten uppdateras.

Hade ni chansat i min situation? Ett samlingslån på ca 300tkr? Kom gärna med råd för jag känner mig helt vilsen. Hoppas ni orkar läsa. Hälsning Mackan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lovebird

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
16 December 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Hej!
Jag blir galen på att försöka förstå mig på detta.

Har haft en betalningsanmärkning som försvann nyligen, då låg min risk på 6,8% när den försvann så ligger jag nu på 1,4% (pilen pekar på bra). Jag har 4 ff som syns (som jag uppfattar det, på de andra står det att bara jag kan se iallafall)

Jag tog ett akut blancolån på 130tkr förra året, har även två andra pga en dumsnäll anledning på 60tkr och 25tkr. Även krediter. Vill samla allt detta, ta ett samlingslån för alla dessa lån och krediter.

Min inkomst är inte uppdaterad utan den som syns är min inkomst då jag var pappaledig, 190tkr, den nya kommer vara ca 320 tkr. Jag förstår att jag egentligen borde vänta med ett samlingslån men det är så långt till juni månad då inkomsten uppdateras.

Hade ni chansat i min situation? Ett samlingslån på ca 300tkr? Kom gärna med råd för jag känner mig helt vilsen. Hoppas ni orkar läsa. Hälsning Mackan

Edit! Mina räntor ligger runt 15-19% på lånen. Jag äts alltså upp av räntor.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hej!
Jag blir galen på att försöka förstå mig på detta.

Har haft en betalningsanmärkning som försvann nyligen, då låg min risk på 6,8% när den försvann så ligger jag nu på 1,4% (pilen pekar på bra). Jag har 4 ff som syns (som jag uppfattar det, på de andra står det att bara jag kan se iallafall)

Jag tog ett akut blancolån på 130tkr förra året, har även två andra pga en dumsnäll anledning på 60tkr och 25tkr. Även krediter. Vill samla allt detta, ta ett samlingslån för alla dessa lån och krediter.

Min inkomst är inte uppdaterad utan den som syns är min inkomst då jag var pappaledig, 190tkr, den nya kommer vara ca 320 tkr. Jag förstår att jag egentligen borde vänta med ett samlingslån men det är så långt till juni månad då inkomsten uppdateras.

Hade ni chansat i min situation? Ett samlingslån på ca 300tkr? Kom gärna med råd för jag känner mig helt vilsen. Hoppas ni orkar läsa. Hälsning Mackan
Borde inte vara några konstigheter alls och få ett samlingslån...du kan väl visa upp lönespec om det skulle behövas.
Kör Lendo eller Advisa:)
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Lendo eller Advisa och uppge nya inkomsten.
Borde fungera bra i din situation.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du kommer få ner dina räntor rejält. Sen söker du igen nästa år när din inkomst är uppdaterad.
 

Lovebird

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
16 December 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Tack för svar! Ska jag samla igen om ett år då alltså? Vilken av lendo och avvisa är bäst?
 

Lovebird

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
16 December 2019
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
6
Poäng
27
Drog iväg en ansökan. Har bl.a fått erbjudande om 350 hos lendify med en ränta på 11,17%. Återbetalningstiden är 10 år istället för 15 som jag har nu. Månkostnad på 4700, istället för 6200 som jag har nu i bara lån och krediter. Inte en optimal ränta men bättre än 19%. Är det korkat att tacka ja?
 

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Drog iväg en ansökan. Har bl.a fått erbjudande om 350 hos lendify med en ränta på 11,17%. Återbetalningstiden är 10 år istället för 15 som jag har nu. Månkostnad på 4700, istället för 6200 som jag har nu i bara lån och krediter. Inte en optimal ränta men bättre än 19%. Är det korkat att tacka ja?
Vänta tills att alla har lämnat erbjudande/avstått.

Det är smart att tacka ja. Du kan göra en ny ansökan när din UC är ännu bättre för att sänka räntan ännu mer
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad fyllde du i att du har för inkomst?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp